Shit happens and life goes on..


Hej på er!
Nu har jag tänkt så många gånger att jag ska gå in och skriva ett inlägg så nu är det dags o göra det känner jag.. Det var ju trots allt väldigt längesen sist. Jag var verkligen flitig med mitt bloggande i flera år men när man "växer upp" och livet förändras får man omprioritera lite. Missförstå mig inte, hade jag verkligen velat skriva så hade jag ju såklart gjort tid för det, men jag har helt enkelt prioriterat annat. :)

Ja var börjar man..
Mitt liv ser inte riktigt ut som det gjorde för ett par månader sen... På gott och ont såklart. Jag och Alex gick skilda vägar i början på juni månad och jag flyttade åter till mitt älskade Kävlinge.. Behövs egentligen inte sägas så mycket om det, ni vet hur det är, allt kan inte vara föralltid och ännu mindre om det inte funkar som det ska... Men trots det är uppbrott alltid jobbigt, även för den som lämnar. Nu mår jag bra och har hittat tillbaka till mig själv (som jag tappade bort helt där ett tag) och jag kan bara önska honom all lycka i livet och hoppas att vi i framtiden kan se tillbaka på vår resa ihop som något roligt och lärorikt. Trots allt som hänt så menar jag det.

Som sagt, tillbaka i Kävlinge och tillbaks till att bo ensam, börja om, skapa en ny vardag, hitta rutiner, bo in sig i nya lägenheten.. Det har gått bra hittills även om allt inte är helt klart hemma än :) det är dock en stor omställning att plötsligt bo ensam, och jag måste erkänna att hur skönt det än är att kunna stänga dörren om sig ibland, bestämma över allt själv, stöka ner hur mycket man vill, inreda som man själv vill, ja you name it, så är jag ändå mer en sambo-människa och hade valt det hundra gånger om...

Semestern kom lägligt och jag hade tre supersköna och mysiga veckor... Nu är dem dock slut.. *sadface* Sol, bad, glass, grillkvällar, umgås med familjen, pussas, festa, liseberg (två gånger!) och en hel del annat hann jag med... Tre veckor gick fort och nu är det tyvärr ett helt år tills nästa gång.. Får se om man tar nån vecka till jul, skidor hade varit kul...
Brorsan och hans familj har varit i bulgarien i två veckor och kommer hem på söndag.. Det ska bli skönt och få träffa dem måste erkänna att jag saknat dem lite ;)

Tog upp mitt medlemskap på gymmet igen för nån vecka sen, så förhoppningsvis ska jag bli biff nu... Haha nä men nu ska jag hålla igång, Om man inte pallar nu när man är ung , shit när fan ska man då orka... :) Från det ena till det andra så är jag som sagt tillbaka på jobb igen efter semestern, nästa vecka ska jag för första gången jobba en hel veckas nattskift, sen efter det går jag tillbaka till två-skift... Helgen stänger tyvärr ner och det är med sorg i mitt hjärta.. haha. Fast jag fick ju mitt favorit skift (efter helg då) så det ska nog gå alldeles alldeles utmärkt det med.... ;)

SÅNT e det, som en jag känner brukar säga ;) Mycket mer än så har/vill jag väl inte dela med mig av denna gången.. Vi hörs kanske snart igen :) ta hand om er...



KOMMENTARER



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: